miercuri, 7 septembrie 2011

Noi cand o sa avem asa ceva?!?


De cate ori nu ati auzit cand ati mers in alte tari, de la compatriotii vostrii "ba la noi nu e asa" sau "noi nu avem asa ceva"? Am stat vara asta aproape doua luni in "prea populata tara cu romani", Italia.
Din aeroport am plecat cu un autocar, fiind foarte obosit de pe drum, nu am simtit fisurile/gropile de pe autostrada. Dupa cateva zile am avut ocazia sa conduc o masina mica pe aceeasi autostrada. N-au meritat cei 30 euro dati pentru 40 km parcursi. Daca nu stiati, la ei nu exista rovinieta.Sau daca exista, nu e valabila pe autostrada. Cand intrii pe autostrada, primesti un bon, cu locul de unde intrii, iar la iesire, in functie de cati km ai facut platesti...mult. Sa nu va ganditi ca au cratere pe autostrazi, insa sunt suficient de gaurite incat sa apara disconfortul cand conduci.
Rugina se prelinge si la ei pe peretii garilor. Au aceeasi problema cu pisicile cum avem noi cu cainii. Pungile cu gunoi isi fac aparitia pe strazile laturalnice(chestia asta o vezi des).
Revenind la partea " noi nu avem asa ceva",pe multi dintre romanii care stau de ceva ani acolo si "s-au ajuns", ii auzi pronuntand, ca si cand asta ar fi ultima fraza care o mai stiu in limba natala, "la noi nu exista asa ceva" la orice rahat! Am auzit chestii ca "la noi cand o sa vezi flori in sensul giratoriu?", "la noi nu exista pungi ecologice" (sa mori tu! cand ai fost ultima data intr-un hipermarket in Romania?), "la noi nu exista centre de colectare a bateriilor" si multe cacaturi de genu! (Scuzati-mi limbajul dar m-am aprins) Si bine-nteles, toti acesti oameni sunt ori persoane care erau muritoare de foame in Romania care habar nu au ce exista la ei in tara, ori vestitii nostrii tigani (nu trebuiesc explicatii).
Cu toate acestea, bunul lor saimt, buna crestere, respectul, ma fac sa ma intreb "NOI CAND O SA AVEM ASA CEVA?"
P.S.: Persoanele care o sa zica "bine ma ca dupa o luna vi cu pareri d-astea"; am avut ocazia sa vizitez zece tari din europa, si lumte pot fi descrise la fel, sau poate chiar mai rau. Mergeti in partea garii principale din Praga, si o sa va dati seama ca aveti o capitala curata!
Stima!!!

Niciun comentariu: